Retourneren & ruilen

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je niet 100% tevreden bent met je aankoop, kun je de aankoop aan ons retourneren 365 dagen na ontvangst. Tijdens deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, zo oorspronkelijke als mogelijk en indien mogelijk in de originele verpakking retourneren.

Het product dient onbeschadigd te zijn, zonder sporen van gebruik. Indien het product beschadigd of gebruikt is, kunnen wij de volledige kosten in rekening brengen.

Je dient een hangmat of hangstoel netjes op te vouwen en in de eventuele opbergtas te doen. Je hebt het product netjes ontvangen, wij willen het ook netjes terug. Als wij de hangmat of hangstoel zelf moeten opvouwen en/of in de opbergtas moeten stoppen, brengen we 15% in rekening*. Indien het product smerig is kunnen we tot 50% van de verkoopprijs in rekening brengen*.

* Dit is een richtprijs.


Kan ik mijn bestelling omruilen?

Het is helaas niet mogelijk om de retour te verrekenen met een nieuwe bestelling. Wij storten het bedrag altijd terug.

Wil je direct een ander product ontvangen? Bestel en betaal dan het nieuwe product direct in onze webshop.


Wat zijn de retourkosten?

€ 0,00 retourkosten bij bestellingen boven € 25 *

€ 6,95 retourkosten voor bestellingen onder de € 25 *

Bij gedeeltelijke retourzendingen brengen wij de retourkosten in rekening als het totaalbedrag van de producten na retournering lager is dan € 25,-.

* Bovenstaande retourkosten zijn alleen van toepassing als je onze retourprocedure volgt zoals vermeld onder “Hoe retourneer ik mijn bestelling?”. Het retourlabel kan gratis worden aangemaakt, wij brengen de bovengenoemde kosten in mindering op het terug te storten bedrag.

Als je op eigen initiatief een product retourneert naar ons retouradres, zijn de directe kosten van het retourneren van het product voor je eigen rekening.


Kan ik mijn bestelling op elk moment retourneren?

Je hebt een bedenktijd van 365 dagen bij ons. Nadat je hebt gemeld dat je je aankoop wilt annuleren, heb je 14 dagen om het product te retourneren. Je bent op tijd als je de goederen retourneert voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De bedenktijd loopt af 365 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder) het product fysiek in bezit heeft gekregen. Het recht op een terugbetaling vervalt na 365 dagen, waarna het wettelijke garantietermijn ingaat.

Het product dient onbeschadigd te zijn en mag geen sporen van gebruik vertonen. Indien het product beschadigd of gebruikt is, kunnen wij de volledige kosten in rekening brengen.

Je dient een hangmat of hangstoel netjes op te vouwen en in de eventuele opbergtas te doen. Je hebt het product netjes ontvangen, wij willen het ook netjes terug. Als wij de hangmat of hangstoel zelf moeten opvouwen en/of in de opbergtas moeten stoppen, brengen we €10 in rekening. Indien het product smerig is brengen we 50% van de verkoopprijs in rekening.


Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Je kunt een retourlabel aanvragen via de onderstaande link:

EU-landenVraag een EU-retourlabel aan.

Verenigd KoninkrijkVraag een UK-retourlabel aan.

ZwitserlandVraag een CH-retourlabel aan.

Een zending uit Zwitserland retourneren? Bevestig zowel het retouretiket als de douanedocumenten (3x) aan de buitenkant van het pakket.

Verpak het product goed: je bent wettelijk verantwoordelijk voor de retourzending en de verpakking ervan. Gebruik dus een stevige verpakking en voldoende tape. Als het product niet goed verpakt is, kan er schade ontstaan. Als we het product niet als nieuw kunnen verkopen, kunnen we kosten in rekening brengen.


Kunnen pakketshops mijn retour weigeren?

Niet alle pakketshops accepteren grote pakketten. Als je een groot pakket wilt retourneren met onze retouroplossing en het wordt geweigerd door de pakketshop, moet je een andere pakketshop zoeken.

In onze ervaring is gebeurt dit bijna nooit, alleen soms bij de retounering van onze grootste hangmatstandaards.

Je kunt er altijd voor kiezen om een dergelijk pakket op eigen initiatief te retourneren. De directe kosten voor het zelf retourneren van het pakket zijn echter voor eigen rekening.


Kunnen jullie de retour bij mij thuis ophalen?

Dit is meestal mogelijk, maar we rekenen wel een vergoeding voor deze service. Het minimumtarief is € 14, maar dit is afhankelijk van de grootte van de pakketten. Vraag een pick-up aan.


Hoe retourneer ik een marketplace bestelling?

Log in op je marketplace-account (Amazon / Bol / Fonq / etc.) en registreer je retour. We kunnen je retour niet in behandeling nemen als deze niet is geregistreerd via de marketplace. Je moet te allen tijde het retourbeleid van de marketplace volgen. Dit kan leiden tot andere voorwaarden of hogere retourkosten.


Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retourneert, wordt dit binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. We sturen je een e-mail wanneer we de retourzending hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor verzending, wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de annulering teruggestort op je rekeningnummer. Als je slechts een deel van je bestelling retourneert, worden de verzendkosten niet terugbetaald.

Wij betalen je terug via dezelfde betaalmethode waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt gedaan, tenzij je uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; voor een dergelijke vergoeding brengen wij geen kosten in rekening. Wij kunnen wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen van de herroeping van de overeenkomst. Hiervoor kunt je het EU-voorbeeldformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht. Het gebruik van de bovenstaande links is eenvoudiger en sneller. Als je gebruik maakt van de herroepingsprocedure, moet je het product binnen 14 dagen opsturen naar ons retouradres.

Relax!
We zijn er voor jou

Maandag tot Vrijdag 09:00 – 17:00

Winkel- en showroomadres

Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
Nederland

[email protected]
T +31 523 728 101

Bomen Planten voor Toekomstige Hangmatten

Voor elke verkochte hangmat planten we een boom. Zo zorgen we voor een groenere toekomst, én voor meer plekken om je hangmat op te hangen en te ontspannen.

Eindeloos relaxen in een hangmat

Hard werken, ultiem relaxen. Gooi die telefoon aan de kant. Laad je op. Ontdek de wereld. Doe nieuwe inspiratie op.

Je leeft maar een keer. Luilak hangmatten zijn gemaakt voor jou. Ze geven je ontspanning, bescherming, warmte en stijl.

Doe jezelf een plezier. Pak je rust. Je hebt ’t verdiend.

Contact

+31 523 728 101

[email protected]

Fahrenheitstraat 5
7701 BV Dedemsvaart
The Netherlands

KvK: 51904071

VAT number: NL850221080B01

Social

© Luilak - Luilak. Alle rechten voorbehouden.